A TikTok rendelkezik 1 milliárd havi aktív felhasználóval. Ez a hely, ahol láthatod és látható lehetsz, ami azt jelenti, hogy bőséges lehetőség nyílik vállalkozások számára arra, hogy teljesen új módon lépjenek kapcsolatba a közönséggel, és kihasználják a trendi témákat és hashtagek kihívásokat, kísérletezzenek a TikTok élő közvetítésekkel, és hozzon létre megnyerő tartalmakat dinamikus szerkesztő eszközökkel és trendi hangokkal.
(Félreértések elkerülése végett, ez a cikk a TikTok vállalkozásod piacra dobásáról, organikus és fizetett módszerekkel való felhasználásáról szól, és nem kizárólag a “TikTok for Business” platformról.)
Hogyan használd a TikTokot vállalkozásod számára
A TikTok vállalkozási fiókja ingyenes. A TikTok vállalkozási fiókok lehetővé teszik számodra, hogy hozzáférj azokhoz az információkhoz, amelyek a videóid teljesítményéről és a követőidről szólnak, és lehetővé teszik, hogy hozzáférj a Business Suite eszközökhöz, mint például a hirdetések, az automata üzenetküldés és egyebek. Korlátozottan használhatsz majd zenéket, de ez valójában jó dolog: a TikTok megakadályozza, hogy a vállalkozások szerzői jogvédelem alatt álló zenét használjanak fel, tehát véletlenül se legyen olyan hirdetésed, amely Harry Styles legújabb slágerére szól.
- Töltsd le és nyisd meg a TikTok alkalmazást.
- Hozz létre egy új személyes fiókot. Használhatod az e-mail címedet, vagy jelentkezz be a Google, a Twitter vagy a Facebook fiókoddal.
- Koppints a Profilra az alsó jobb sarokban, majd érintsd meg a menü ikont (három vízszintes vonal) a jobb felső sarokban. És ennyi! Gratulálok az új TikTok Vállalkozási Fiódhoz!
- Hozz létre egy sikeres TikTok stratégiát: Még akkor is, ha ügyes vagy az Instagram vagy a Facebook marketing terén, fontos emlékezni arra, hogy a TikTok egy sajátos, szép és káoszos lényeg, amelyhez specifikus tervre van szükség. És ennek a tervnek az összeállítása a tudás gyűjtésével kezdődik.
Ismerd meg a TikTokot Mielőtt létrehoznál egy TikTok stratégiát, meg kell ismerned a platformot minden részletében. Ismerkedj meg a TikTokkal: tölts időt a For You oldalon található videók böngészésével. Játssz el a szerkesztési funkciókkal, szűrőkkel és hatásokkal. Tölts néhány órát az aktuális táncőrületek végtelen variációiban.
Értsd meg a TikTok algoritmusát
A TikTok algoritmus folyamatosan fejlődik, de valahol el kell kezdeni. Olvass el többet arról, hogyan rangsorolja és terjeszti a TikTok a videókat, és hogy mi jellemző a trendi videókra.
Frissítsd a TikTok szókincsed
A TikToker-k egy külön nyelvet használnak – egy olyan nyelvet, ami állandóan változik. A szavaknak és emojiknak más jelentései vannak. Például, 💀=😂. Túlzottan erőltetettnek tűnhet a digitális szleng utánzása (és lehet, hogy nem illeszkedik a márkahangodhoz), de a közös kifejezések, trükkök és használat megértése segíthet elkerülni, hogy túl kifelé kerülj.
Először is, tanulj meg néhány dolgot a TikTokon használt emojikról.
Ismerd meg a kulcsembereket
Ebben a pontban a TikTok sztárok már hírnévüket nem csak jövedelmező szponzorációkká, hanem valóságshow-ká, film szerepekkel és üzleti vállalkozásokká alakították. Ők azok a szereplők, akik körül forog a TikTok világa, de valószínűleg a te iparágodnak vagy szakterületednek is megvannak a saját erős játékosai. Tartsd szemed rajtuk… például a szenegáli-olasz tartalomkészítő Khaby Lame, a 153 millió követőjével.
Azonosítsd a célközönségedet
Mielőtt belevágnál az első videók készítésébe, ismerd meg a célközönségedet. Habár a TikTok rendkívül népszerű a tinédzserek és a Z generáció körében, széles körű demográfiai csoportok is megszerették az alkalmazást. Hol találkozik a célpiacod a TikTok felhasználóival? Vagy talán egy új vagy váratlan közönséget szeretnél itt elérni? Miután jól átlátod, kikhez szólsz, megkezdheted a tartalom tervezését.
Vizsgáld meg a versenytársakat
Van már TikTokon a vállalkozásod ellensége? Figyeld, mit csinálnak, hogy bepillants a közös közönség számára működő és nem működő dolgokba.
A TikTok influencerek vagy készítők is a “versenytárs” kategóriába eshetnek, így ne hagyd ki őket az inspiráció vagy információ forrásaként sem.
Állítsd be a célokat és célkitűzéseket
Miután összegyűjtötted az összes információt, itt az ideje, hogy kitűzz néhány célt. A TikTok stratégiádnak meghatároznia kell, hogy mit szeretnél elérni a platformon.
A legjobb hely a kezdetekhez a vállalkozási céljaidnál van: hogy tud neked a TikTok segíteni azok elérésében? Próbáld alkalmazni a SMART keretrendszert, hogy a célok specifikusak, mérhetők, elérhetők, relevánsak és időben megvalósíthatók legyenek.
Tervezz egy lazább tartalom naptárat
Valóban különleges az a pillanatnyi poszt, amikor az inspiráció lecsap (különösen a gyors tempójú TikTokon), de előre tervezni a tartalmat általában jó ötlet egy elfoglalt közösségi média szakember számára.
Egy közösségi média tartalom naptár biztosítja, hogy ne hagyj ki fontos dátumokat, és elegendő időd legyen a kreatív tartalom előállítására. Egy közösségi média ütemező, mint például a Hootsuite, segíthet még a fontos tartalmak előre betöltésében is, hogy azok optimális időben jelenjenek meg a TikTokon. (Erről később többet!)
Keresd a lehetőségeket a ünnepek vagy események kihasználására, vagy alakíts ki témákat vagy sorozatokat, amelyek irányítják a kreativitásod. Tartalom oszlopok létrehozása – témák vagy irányelvek – segíthet a gondolatmeneted fókuszálni, és biztosítani, hogy a posztjaid összhangban legyenek a márkád céljaival.
Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a trendek gyorsan jönnek és mennek a TikTokon. Ami ma menő, az holnap lehet már nem az, így fontos előre tervezni a tervezhetetlenre is. Ha olyan trendet látsz, ami jól illik a márkádhoz a TikTokon, ugorj rá, és ne nézz vissza.
Tartsd az esztétikát autentikusnak
A korlátozott erőforrásokkal rendelkező márkáknak a TikTok nagyon alacsony belépési küszöböt kínál. Nem kell befektetned videó produkciós csapatba vagy eszközökbe, hogy itt érvényesülni tudj – sőt, a kidolgozott tartalom létrehozása valójában hátráltathatja a sikerességedet a platformon.
A Marketing Science 2021-es tanulmánya szerint a TikTok felhasználók 65%-a egyetért abban, hogy a márkáktól származó profi kinézetű videók idegenek vagy furcsák a TikTokon.
Természetesen a tiszta hang és a jó megvilágítás még élvezetesebbé teheti a videót a nézők számára, de a telefonodat egy jól megvilágított és csendes helyen használni is tökéletes lesz, és beleillik az autentikus TikTok esztétikába. Még Taylor Swift is gyorsan és laza módon készíti a TikTokjait… és azt hiszem, ő hozzá jutott egy jó hangfelvételhez is.
Optimalizáld a TikTok profilodat:
Mindössze néhány sorod és egy lehetőséged van megosztani egy linket a TikTok profilodban, de a TikTok profilod gyakorlatilag a digitális kirakatod, tehát rendezd be rendesen.
Legyél körültekintő a profilfotóddal
Győződj meg róla, hogy a profilfotód jól néz ki és reprezentálja a márkádat. Ideális esetben kapcsolódik a TikTok fiókod vizuálisan más digitális platformjaidhoz, ugyanazzal a logóval vagy színekkel, hogy egyértelmű legyen, hogy ez ugyanahhoz a családhoz tartozik, mint a weboldalad, az Instagramod és a Facebookod.
Tartsd röviden és tömören a bemutatkozást
Mindössze 80 karakter áll rendelkezésedre a TikTok bemutatkozásához, így gyorsan el kell jutnod a lényeghez és be kell foglalnod egy hívószót. Ha megfelel a márkahangodnak, használhatsz emojit is: hozzáadhat személyiséget és megtakaríthat karaktereket. Win-win.
Válaszd meg okosan az URL-t
Vezetheti-e a felhasználókat az e-kereskedelmi oldaladra, egy specifikus landing oldalra, a másik közösségi fiókjaidra vagy éppen egy aktuális blogposztra? Mindez attól függ, hogy milyen stratégiai célokat tűztél ki magad elé.
Szerezz verifikációt
Az ellenőrzött TikTok fiókok több kitettséget és egyfajta hitelességet élveznek. Az ellenőrzési jelvény gyakorlatilag egy jóváhagyás pecsét a TikTok királyainak részéről, ami segíthet márkádnak az autoritás és az autenticitás megerősítésében.
Nem kell híresnek lenned ahhoz, hogy egy ilyet kapj, és sok vállalkozásnak (még festék cégeknek is) megvan. Kérvényezheted a beállítások és a magánélet menüpont alatt, de sok forrás szerint vannak más lépések is, amelyekkel felgyorsíthatod a folyamatot és megszerezheted azt a gyönyörű kék ellenőrzőjelet.
Hozz létre olyan tartalmat, amit az emberek szívesen néznek:
Nincs titkos recept a sikeres TikTok videók készítéséhez, de van néhány jó szabály, amit érdemes betartani.
Győződj meg arról, hogy a videód jól nézzen ki
Lehet, hogy nyilvánvalónak tűnik, de minél jobb a hang és videó minősége, annál élvezetesebb lesz a tartalom megtekintése. Ez nem jelenti azt, hogy drága felszerelésbe kellene beruházni, ahogyan azt korábban említettem, de érdemes odafigyelni arra, hogy jól megvilágított helyen rögzíts, ahol a hang tiszta lesz… például egy ünnepi fényekkel telepakolt helyszínen. Ha a tiszta hang nem lehetséges, válassz egy trendi zenét a videódhoz az eredeti hang helyett. Így találhatod meg a megfelelő üzleti célokhoz használható zenéket a TikTokon.
A “hogyan kell” videók és oktatók mindig népszerűek
Legyen szó fitnesz videóról vagy főzőbemutatóról, a közönség hajlamos a TikTok hírfolyamában kicsit oktatást is keresni. Készíts olyan videókat, amelyek bemutatják a szakértelmedet vagy elárulnak néhány kulisszatitkot, hogy folyamatosan nézzenek.
Dolgozz együtt más készítőkkel
Próbáld ki a Duet funkciót, hogy kapcsolatba lépj más videókkal, vagy bízz meg egy influencert egy együttműködésért. Ismerd meg részletesebben a TikTok nézettség növelésére szolgáló útmutatónkat itt, és fedezz fel kreatív, lebilincselő TikTok videó ötleteket itt.
Menj élőben
Mint bármely más közösségi média csatornán, a TikTokon való élő közvetítés is lehetőség a közönséggel való valós időben történő kapcsolatfelvételre. A követők a pillanatban kölcsönhatásba léphetnek veled, kérdéseket tehetnek fel vagy visszajelzéseket oszthatnak meg. Ez spontán és autentikus, és igazán izgalmas (és nem utolsósorban remek módja a társadalmi kereskedelem ösztönzésének is). Bármi megtörténhet, amikor élőben közvetítesz… akár jobb, akár rosszabb irányba. Próbálj ki egy élő bemutatót, adj elő egy előadást vagy közvetíts egy beszélgetést vagy interjút. Bármit is oszlass el a világban, egy rendkívül elkötelező módja a márkahangod és értékeid kiemelésének.
Használj hashtageket
A TikTok hashtagek segítenek a tartalmad felfedezésében a keresés révén, és segítik a TikTok algoritmusát a fedett témák azonosításában.
Végső soron a TikTok egy izgalmas és kreatív platform, ahol a vállalkozások valóban egyedi és érdekes módon képesek kapcsolatot teremteni a közönséggel. Bármi is legyen a vállalkozásod célja a TikTokon, a megfelelő stratégia és hozzáállás kulcsfontosságú a siker eléréséhez.