Ahogy beköszönt az iskolakezdés szezonja, sok márkának szüksége van az igazán kreatív megoldásokra ahhoz, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Az American Eagle például egy valódi nosztalgiabomba felé veszi az irányt, és a ’90-es évek stílusának inspirációjával erősíti meg farmerközpontú marketing kampányát. Ez az ötlet nem csak a trendi kinézet iránti igényt célozza meg, hanem a Gen Z jellemző érdeklődési területeire is figyelemmel van.
A cég július végén mutatta be többcsatornás vissza-az-iskolába kampányát, melyhez együttműködést kötött Maddie és Kenzie Zieglerrel, egy népszerű Gen Z testvérduóval, akiket leginkább a “Dance Moms” valóságshowból ismerhetünk. A testvérpár egyedi ruhakollekciót tervezett, melynek inspirációját olyan divatikonsztól merítették, mint Drew Barrymore, Kate Moss és Cindy Crawford. A régi hírességek stílusának megidézése azt mutatja, hogy a Z-generáció tagjai számára a múlt évtizedek trendjei és ikonjai is vonzóak.
Ezen stratégia által az American Eagle azokat a fiatal vásárlókat célozza meg, akik szívesen merülnek el a múltban és megidézik a nosztalgikus érzéseket. Craig Brommers, az American Eagle marketingigazgatója elmondta: „A Z-generáció szeret visszatekinteni. Néhány kedvenc sorozatuk a ’90-es és a 2000-es évekből származik, és néhány kedvenc stílus inspirációjuk is ezekből az időszakokból származik.”
Az iskolakezdési szezonra vonatkozó előrejelzések ugyanakkor kevésbé derűlátóak. A Deloitte éves iskolakezdési felmérése szerint az óvodától a 12. osztályig terjedő diákokkal rendelkező családok vásárlásai várhatóan 10%-kal csökkennek az előző évhez képest. Az egész szezonra vonatkozó kiadások pedig 31,2 milliárd dollárra tehetők. A vásárlói költségvetések csökkenése miatt a márkáknak kulcsfontosságú lesz az értékalapú marketing, ha szeretnék megszerezni a fogyasztók szerény költségvetésének legnagyobb részét.
Mégis, a skálázott kiadások mellett egy finomhangolt lista is látható az elkövetkező vásárlásokról. A Deloitte szerint a szülők 34%-a tervezi, hogy az idén elhalasztja a nem létfontosságú iskolai felszerelések vásárlását. A technológiai termékek és a ruházat várhatóan a legnagyobb veszteséget hozzák, várhatóan 13% -kal és 14% -kal csökkennek éves összehasonlításban. Ebben a folyamatban az iskolai felszerelések költségei várhatóan 20% -kal növekednek éves összehasonlításban, bár az utóbbi két évben az ilyen termékek inflációja 23,7% -kal nőtt.
Összességében tehát a márkáknak új és innovatív módszereket kell alkalmazniuk az iskolakezdési szezonban való kiemelkedés érdekében, miközben figyelembe veszik a fogyasztók pénzügyi korlátait és igényeit. Az American Eagle ’90-es éveket idéző ruhakollekciója például érdekes megoldás, amely lehetővé teszi a márkának, hogy a fiatalabb generációkhoz szóljon és a nosztalgia iránti igényt is kielégítse. Ahogy az iskolai vásárlási szezon megkezdődik, izgalommal várhatjuk, hogy milyen hatással lesznek ezek a stratégiák a divat- és kiskereskedelmi iparágra.
Főkép forrása: Courtesy of American Eagle