
Ez elég érdekes dolog lehet. Az Instagram most próbál egy új opciót, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy saját képeket és videókat adjanak hozzá meglévő posztokhoz, hogy közvetlenebb együttműködést valósíthassanak meg az appon belül. Ahogy ezen a példán is látható, amit az app-kutató Alessandro Paluzzi mutatott be, amikor bekapcsolod ezt az új lehetőséget, akkor a poszt nézői hozzáadhatják a saját alkotásaikat az eredeti tartalomhoz. Az új hozzáadások csak az alkotó jóváhagyása után jelennek meg, így gyakorlatilag lehetőség nyílik csoportos fotóalbumok és közös élmények kurátori módon való megosztására az appban.
Ezt az irányvonalat az Instagram már egy ideje kiemelten kezeli, mint egy fontos kölcsönhatási eszközt. Még 2021-ben bevezették az “Add Yours” matricát a Sztorikhoz, amivel a felhasználók képesek másokat válaszra ösztönözni a Sztorijaikhoz, emellett tavaly bővítették a remixeket, hogy az összes appon belül megosztott videón alkalmazzák, szélesítve ezzel a lehetőségeket a készítői frissítések variálására.
Ez a trend, ahogyan oly sok más közösségi média kölcsönhatás-változás mostanában, a TikTok-ból indult, ahol a remixek és duettek kulcsfontosságú eszközök a kölcsönhatásban, ami több felhasználói részvételt eredményez.

A TikTok trendek gyakran millió másolót inspirálnak, ami új lehetőséget nyitott a részvételi tartalom számára, ahol a felhasználók aktív rajongókká válhatnak a passzív fogyasztók helyett, ami a saját népszerűségük növeléséhez is segíthet.
Az viszont azt is jelenti, hogy ismét és ismét hallanunk kell ugyanazt a dalt, ahogy az idővonalunkon görgetünk. Bár ez nem feltétlenül az ideális, de érdekes látni, hogy az emberek milyen különböző megközelítéseket alkotnak a trendi hangfelvételekhez és koncepciókhoz. Nem meglepő, hogy az Instagram is megpróbál kapcsolódni ehhez az irányvonalhoz, ahogy csak tud.
Az új opció hatással lehet a márkákra is, ha engedélyezik ezt a funkciót a vállalati fiókok számára.
Ahelyett, hogy a felhasználókat arra kényszerítenék, hogy egy adott hashtaget adjanak hozzá, majd keresgéljék a felhasználói generált tartalmat, a márkák megkérhetik a felhasználókat, hogy adják hozzá a saját változataikat az eredeti poszthoz, és ez a tartalom csak az alkotó frissítésének részeként jelenik meg, nem a felhasználó saját profilján.
Lehetséges, hogy ez több embert ösztönöz majd arra, hogy megossza a saját véleményét, gondolatait és emlékeit a márka fiókokhoz kapcsolódva. Elképzelhető, hogy számos vállalkozás kihasználhatja ezt az opciót. Az egyetlen kérdés lehet az, hogy ezek a posztok újraeloszthatóvá válnak-e a hírfolyamokon való megjelenés után, miután jóváhagytam azokat pár nappal később. Talán jobb lenne minden frissítést új posztban megosztani, hogy a lehető legnagyobb terjesztést érjük el.

A részletek határozzák majd meg, hogy ez egy érvényes promóciós opció-e, vagy inkább csak baráti fényképalbumok létrehozását segíti elő. Ebben az utóbbi esetben a hatótávolság kevésbé lehet fontos tényező, de a márkáknak, akik a kölcsönhatást akarják maximalizálni, el kell érniük azt a plusz löketet.
Jelenleg nincs hivatalos tesztelés vagy bevezetésről szóló hír, de minden fejleményről tájékoztatunk téged.
Információ: Social Media Today